مزایای دستگاه تصفیه هوای خانگی هانیول

این روزها با توجه به آلودگی هوا و همچنین پیشرفت تکنولوژی، استفاده از دستگاه تصفیه هوا در خانه‌ها به امری متداول تبدیل شده است. آلودگی هوای شهرهای بزرگ کشورمان باعث شیوع و افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های تنفسی شده است.

هوای داخل خانه ‌ها نیز علاوه بر آلاینده‌ هایی که از بیرون وارد می‌شوند، با عوامل دیگری مانند مو و شوره حیوانات خانگی، احتراق ناقص بخاری، بوهای نامطبوع، دود ناشی از پخت و پز و … آلوده می‌شود.

تنفس هوای آلوده باعث ابتلا به بیماری های مختلفی مانند آسم، سرفه خشک و مزمن، آلرژی تنفسی و تشدید بیماری های دستگاه تنفسی و سرطان ریه می‌شود. همچنین آلودگی هوا ممکن است زمینه ساز بروز بیماری های روحی و روانی در افراد شود.

روش های مختلفی برای پیشگیری و مقابله با آسیب های ناشی از آلودگی هوا ارائه شده اند اما یکی از بهترین روش ها، استفاده از دستگاه تصفیه کننده هوا در خانه است. فیلترهای این دستگاه ها قادرند تا 99.97% آلودگی هوای خانه را تصفیه کنند.

در سال گذشته، دستگاه های تصفیه هوای هانیول مدل ایرتاچ یکی از پرفروش ترین تصفیه کننده ها در فروشگاه دیجی کالا و خارج از آن بوده اند. این دستگاه ها با برخورداری از فناوری فیلتراسیون پیشرفته سه مرحله ای، هوایی پاک را بدون تولید ازون و گازهای مضر برای افراد خانه به ارمغان می آورند.

دستگاه تصفیه هوا هانیول آمریکا

استفاده از تصفیه کننده های هوا مزایای گوناگونی دارد که در ادامه مطلب به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

رهایی از ترکیبات آلی فرّار

حذف ترکیبات آلی فرار

ترکیبات آلی فرّار (VOC ها) به صورت بخار در هوا وجود دارند. ترکیبات موجود در رنگ ها و جلا دهنده ها می‌توانند برای سلامتی انسان ها و حتی حیوانات مضر باشند. برای مثال، فرمالدهید معمولا در VOC های موجود در هوای خانه وجود دارد. فرمالدهید یک ماده به شدت سرطان زا است. دستگاه تصفیه هوا این ماده خطرناک را از هوای محیط حذف می‌کند.

دستگاه های تصفیه هوا از فیلترهایی برخوردارند که می‌توانند بخارهای فرّار را از محیط حذف کنند. برندهای بین المللی مانند هانیول از فناوری پیشرفته برای تولید فیلترهای کربن اکتیو استفاده می کنند. این فیلترها می‌توانند ترکیبات آلی فرّار، بو، گرد و غبار و آلرژن ها را تصفیه کنند.

در حالی که VOC ها بسیار مضر به نظر می‌رسند اما ذرات معلق گرد و غبار موجود در هوا نیز تهدیدی جدی و خطرناک برای سلامتی انسان هستند. این ذرات معلق ممکن است تا 40 برابر عرض کوچکتری نسبت به موی انسان داشته باشند. استنشاق این ذرات می‌تواند باعث بیماری های مختلف تنفسی، قلبی و روحی و روانی شود.

تصفیه هوای هانیول از فیلترهای هپا برای حذف دائمی این آلاینده ها از هوا بهره می گیرد. این دستگاه ها همچنین آلرژن هایی مانند شوره حیوانات خانگی، کپک و گرده های موجود در هوا را از بین می‌برند.

رهایی از بوهای نامطبوع

شاید یکی از مفیدترین ویژگی های دستگاه های تصفیه هوا، توانایی آن‌ها در از بین بردن بوهای ناخوشایند باشد. اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که در محیط اطراف آن صنایع آلاینده، آب های راکد و آلوده و سایر منابعی که بوهای نامطبوع تولید می‌کنند وجود دارد، خرید تصفیه هوا می‌تواند شما را از آن بوهای ناراحت کننده نجات دهد.

همچنین بوهای ناشی از پخت و پز نیز توسط این دستگاه ها تصفیه می‌شوند و خانه را بعد از پخت غذا از بوی غذا پاک می کنند.

سودمند برای سلامت افراد خانواده و بیماران

توضیح واضحات است اگر بگوییم تنفس هوای پاک در خانه برای حفظ سلامتی اعضای خانواده مفید است. استفاده از دستگاه تصفیه هوا باعث می شود تا احتمال ابتلا به بیماری آنفولانزای فصلی و ویروسی کاهش یابد. همچنین باعث کاهش ابتلا به بیماری های باکتریایی و عفونت می‌شود. از همه مهمتر به حفظ سلامتی دستگاه تنفسی و ریه ها، قلب و عروق، و بهبود روحیه افراد کمک می‌کند.

همچنین استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای افراد آسیب پذیر از جمله نوزادان، مادران باردار، کهنسالان و بیماران تنفسی ضروری به نظر می‌رسد.

کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی

استفاده از دستگاه های تهویه هوا باعث افزایش مصرف انرژی و در پی آن افزایش هزینه ها می‌شود. در صورتی که بخواهید از دستگاه های تهویه استفاده نکنید، کیفیت هوای خانه کاهش می‌یابد. در صورت تهیه دستگاه تصفیه هوا علاوه بر اینکه می‌توانید از پاک بودن 24 ساعته هوای منزل مطمئن باشید، در هزینه های انرژی و برق نیز صرفه جویی خواهید کرد.

سبک و قابل حمل بودن

بهترین دستگاه تصفیه هوا

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوای هانیول مدل ایرتاچ به گونه‌ای است که سبب شده است از وزن کمی برخوردار باشد و می توان آن را به راحتی جا به جا کرد.

از آنجا که هر دستگاه برای متراژهای مختلفی مناسب است، می توان برای مساحت های بزرگتر، دستگاه تصفیه هوا را به نقاط مختلف خانه حمل کرد.

همچنین محل قرارگیری دستگاه تصفیه کننده هوا نیز مهم است. دستگاه باید در محلی قرار گیرد که هوا در جریان باشد.

تعویض آسان فیلترها

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا هانیول

دستگاه تصفیه هوای Air Touch دارای سه فیلتر قدرتمند است. فیلتر اولیه ذرات بزرگتر موجود در هوا را تصفیه می‌کند. فیلتر هپا ذراتی که قطر کوچکتری دارند و برای دستگاه تنفسی خطرناک‌تر هستند را از بین می‌برد. فیلتر سوم یک فیلتر کربن اکتیو با فناوری پیشرفته مورد استفاده در فضاپیماهای ناسا است. این فیلتر انحصاری هانیول، HiSiv نام دارد و می‌تواند فرمالدهید، ترکیبات آلی فرّار و بوهای نامطبوع را حذف کند.

این فیلترها به راحتی توسط کاربر قابل تعویض هستند و نیازی به حضور کارشناس مربوطه نیست.

فیلتر اولیه را می توان شست اما دو فیلتر دیگر بعد از آن که طول عمرشان به پایان رسید باید تعویض شوند. این فیلترها 3000 ساعت عمر دارند و در یک استفاده متعارف و معمول از تصفیه هوا، می توان تا یک سال از آن‌ها استفاده کرد. زمانی که موعد تعویض فیلترها برسد، نشانگری بر روی دستگاه روشن می‌شود تا کاربر از زمان تعویض فیلتر مطلع شود.

همچنین این دستگاه از حسگرهایی برخوردار است که می‌توانند میزان آلودگی هوا را تشخیص دهند و در حالت اتوماتیک، دستگاه تنها زمانی شروع به فعالیت می‌کند که هوا آلوده باشد.

صدای دستگاه در بیشترین دور فن نیز بسیار کم است و به هیچ عنوان باعث آزار افراد خانه نخواهد شد.

گارانتی 18 ماهه مرکز کنترل ایران، مکا

مرکز کنترل ایران – مکا نماینده رسمی هانیول در ایران با بیش از 40 سال سابقه، عرضه کننده و پشتیبان محصولات هانیول از جمله دستگاه تصفیه هوا در کشورمان است. این مرکز، محصولات تصفیه هوا را تا 18 ماه گارانتی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.