گزارش استقبال عمومی از مسابقه عکاسی با موضوع آلودگی هوا

شرکت مرکز کنترل ایران، ارائه دهنده دستگاه تصفیه هوای هانیول مدل Air Touch در ایران، با همکاری وب‌سایت رنگیتر در روزهایی که هوای اغلب شهرهای کشور از لحاظ آلودگی در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و درگیر ریزگردها و انواع آلاینده‌ها بود، مسابقه‌‌ای را با موضوع آلودگی هوا با رویکرد خلاقانه برگزار کرد.

جوایز این مسابقه از طرف شرکت مکا ارائه دهنده دستگاه تصفیه هوای هانیول به برندگان اهدا شد. هدیه نفر اول یک عدد تلفن همراه Iphone X در نظر گرفته شده بود. همچنین به نفرات اول تا سوم یک عدد دستگاه تصفیه هوای Air Touch A5 به ارزش یک میلیون و 190 هزار تومان اهدا شد.

عکس‌های این مسابقه توسط داوران رنگیتر بررسی شد. با توجه به عمومیت موضوع، داوران دعوت شده توسط رنگیتر در زمینه‌های گوناگون عکاسی فعالیت داشتند.

اسامی داوران رنگیتر به شرح زیر است:

آقای امیرعلی چیتساز

آقای جاوید نیکپور

آقای مرتضی نیکوبذل

گزارش کامل از استقبال عکاسان از مسابقه رنگیتر با موضوع آلودگی هوا

رنگیتر برای این مسابقه پوستر و ویدئویی کوتاه جهت معرفی عمومی طراحی کرد.

گزارش کامل از استقبال عکاسان از مسابقه رنگیتر با موضوع آلودگی هوا

در مدت یک هفته برگزاری این مسابقه در مجموع 700 عکس (به‌طور میانگین روزانه بیش از 100 عکس) با موضوع مسابقه در سایت رنگیتر بارگذاری شد که از این تعداد، 500 عکس تایید و 200 عکس عمدتا به دلایل داشتن واترمارک، پاسپارتو، ارسال در سایز کوچک و ارسال چندین باره یک عکس تایید نشدند. در برخی عکس‌های ارسالی نیز که مشکل سایز داشتند پیامی به ارسال کننده آن‌ها فرستاده شد تا با بارگذاری مجدد عکس با سایز صحیح در مسابقه شرکت داده شوند.

از نکات مثبت و حائز اهمیت مسابقه می‌توان به شرکت عکاسان از سراسر ایران و مخصوصا ارسال عکس‌هایی از شهرهای آلوده‌تر نظیر تهران، اهواز و استان خوزستان و مراکز نفتی اشاره کرد.

رنگیتر در راستای اطلاع‌رسانی عمومی برای شرکت در مسابقه از تمام ظرفیت‌های خود در سایت و شبکه‌های مجازی استفاده کرد که برآیند آن در مجموع بیش از 300 هزار بازدید از پست‌های مسابقه بود. این آمار همچنان در حال افزایش است.

گزارش جزییات بازدیدها

در ابتدای مسابقه اطلاعات کاملی به عنوان فراخوان درباره معرفی شرکت مرکز کنترل ایران، محورهای برگزاری مسابقه همراه با عکس برای آشنایی بصری بیشتر عکاسان، اسامی داوران، زمان و نحوه ارسال عکس ارائه شد.

فراخوان مسابقه در مجموع بیش از 800 بار مورد بازدید قرار گرفت که با توجه به آمارهای موجود از گوگل بیشترین بازدید از لینک‌های منتشر شده با حدود 75% متعلق به شبکه‌های مجازی بوده است. این موضوع به این معنی است که بیش از 590 بازدید تخصصی از سوی عکاسان صورت گرفته است. چرا که شبکه‌های مجازی رنگیتر به‌طور مفید توسط عکاسان دنبال می‌شود.

در طی مدت برگزاری فراخوان، فیلم و مطالب مرتبط به مرور زمان در کانال تلگرام رنگیتر منتشر شد که در مجموع تاکنون 3147 بار مورد بازدید قرار گرفته است. این مسئله نشانگر آن است که مطالب برای عکاسان جذاب و مفید بوده است.

همچنین فراخوان مسابقه در سایت و کانال تلگرام تندیس که در زمینه هنر و عکاسی فعالیت پررنگی دارد منتشر شد. این پست فراخوان به تنهایی 1000 بازدید کننده جذب کرد.

در طی یک هفته برگزاری مسابقه در مجموع تعداد 35 پست در صفحه اینستاگرام عکاسان ایرانی (رنگیتر) منتشر شد که به‌طور میانگین شامل روزانه 5 پست می‌شود.

رکورد 71266 بازدید و لایک از مجموع 35 پست به ثبت رسید که از این میزان تعداد 2253 بازدید مربوط به بینندگان ویدئوی فراخوان است.

همچنین به‌طور میانگین هر یک روز در میان یک استوری در اینستاگرام با مضمون آشنایی با مسابقه منتشر شد که در مجموع 116933 بازدید از آن‌ها به عمل آمد.

گفتنی است تمام استوری‌ها با استفاده از ویژگی جدید اینستاگرام به صورت هایلایت تا پایان مسابقه در معرض بازدید عمومی قرار داشتند.

حین برگزاری مسابقه گزارش‌های بسیاری در خصوص اقبال عمومی از عکس‌ها به دستمان رسید.

پیمان معادی و رخشان بنی اعتماد نیز در استوری اینستاگرام از عکس‌های مسابقه را به اشتراک گذاشتند.

استوری پیمان معادی و رخشان بنی اعتماد

پس از آن بود که عکس‌های مسابقه در شبکه‌های مجازی پخش شد. و کارگردان زن ایرانی خانم تهمینه میلانی نیز از این عکس‌ها استفاده کرد:

اینستاگرام تهمینه میلانی

بهره‌گیری از عکس‌ها به همین‌جا ختم نشد و بعضی از عکس‌ها در وب‌سایت‌های خبری مشرق نیوز و روزنامه‌های سراسری کشور نشر داده شدند:

روزنامه خراسان

شبکه‌های اجتماعی مختلف کماکان نشر دهنده‌ی عکس‌های برتر مسابقه عکاسی هانیول هستند:

آلودگی هوای خوزستان

آلودگی هوای اهواز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

و در آخر شرکت مکا به عنوان حامی مالی این مسابقه از حق رأی خود در داوری کناره گرفت تا امر مهم داوری بدون هرگونه اعمال نظر حامی به صورت تخصصی صورت گیرد.

برندگان به شرح زیر انتخاب شدند و جوایز خود را دریافت نمودند:

رتبه اول: مصطفی نادی هاشمیان

برنده یک گوشی iphone X و یک دستگاه تصفیه هوا Air touch A5

رتبه دوم: داریوش کیانی

برنده یک دستگاه تصفیه هوا Air touch A5

رتبه سوم: عباس پورجعفری راوری

برنده یک دستگاه تصفیه هوا Air touch A5

(سرکار خانم صادقی به نمایندگی از ایشان جایزه را دریافت نمود.)

برندگان مسابقه رنگیتر با موضوع آلودگی هوا

آقای کیانی از اساتید عکاسی که در مسابقه به مقام دوم رسیدند از حمایت شرکت مکا در برگزاری مسابقه‌ی عکاسی ابراز خوشحالی نمودند و اعلام داشتند که حضور شرکت‌های صنعتی به عنوان حامی مالی مسابقه‌های هنری به رونق هرچه بیشتر هنر در کشور می‌انجامد. شرکت مکا به عنوان نماینده‌ی هانیول در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود در این مسابقه به عنوان حامی شرکت نمود و امیدواریم توانسته باشیم قدمی هرچند ناچیز در راستای انعکاس اخبار و آگاهی بخشی به مردم در مقابل بحران آلودگی هوای شهرهای کشورمان برداشته باشیم.

One thought on “گزارش استقبال عمومی از مسابقه عکاسی با موضوع آلودگی هوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.