درمان آسم با استفاده از دستگاه تصفیه هوا چگونه انجام می‌پذیرد؟

آیا درمان یا کاهش علائم آسم با استفاده از دستگاه تصفیه هوا امکان پذیر است؟ پاسخ این سوال مثبت است اما شرایط دیگری نیز برای غلبه بر این بیماری دخیل هستند. با این حال دستگاه تصفیه کننده هوا می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به آسم پیشگیری کند و علائم ناشی از آن را کاهش دهد.

آسم چیست؟

آسم یک بیماری التهابی است که مجاری تنفسی را هدف قرار می‌دهد و باعث تولید بیش از حد مخاط می‌شود. تنگی نفس شدید، خس خس هنگام تنفس و سرفه های مزمن از علائم آسم به شمار می‌روند. هرچند لزوما این علائم نمی‌توانند نشان دهنده آسم باشند و این بیماری باید توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود.

آسم چیست

شدت علایم آسم در افراد مختلف متفاوت است. این علائم در گذر زمان نیز ممکن است با شدت و ضعف های متفاوتی ظاهر شوند. بنابراین روند درمان آسم باید به تناسب شدت علائم آن تنظیم شود.

علت ابتلا به آسم

دلایل ابتلا به آسم به طور دقیق مشخص نشده‌اند اما به احتمال فراوان، محیط و ژنتیک تاثیر بسیار زیادی در مبتلا شدن به این بیماری دارند.

اما برخی مواد آلرژی زا که باعث ایجاد حساسیت و تحریک دستگاه تنفسی و در نتیجه ابتلا به آسم می‌شوند، با حجم بسیار زیادی در هوای محیط زندگی ما وجود دارند. این محرک ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آلودگی هوا و آلاینده ها خطرناک موجود در هوای شهرهای آلوده
  • گرد و غبار و ریزگردها که در شهرهای جنوبی کشورمان از جمله خوزستان یکی از عوامل مهم ابتلا به آسم است.
  • استعمال دخانیات و دود ناشی از کشیدن سیگار
  • موجودات ریز میکروسکوپی مانند مایت ها، قارچ ها، کپک ها
  • حشرات موذی مانند سوسک ها
  • مو و شوره حیوانات خانگی مانند سگ و گربه
  • قرار گرفتن در معرض فرمالدهید و ترکیبات آلی فرّار موجود در ادکلن ها و اسپری های مختلف
  • عفونت های تنفسی و سرماخوردگی های عفونی
  • رفلاکس معده که باعث بازگشت اسید معده به گلو می‌شود.
  • اضطراب و استرس شدید و مزمن
  • ورزش و فعالیت‌های فیزیکی (در بعضی افراد، ابتلا به آسم ناشی از ورزش است.)
  • چاقی و اضافه وزن

آلودگی هوای خانه و آسم

درمان آسم امکان پذیر است؟

آسم درمان قطعی ندارد اما با استفاده از داروها و دوری از عوامل تشدیدکننده آسم می‌توان بیماری را کنترل کرد. به طوری که حتی هیچ علائمی از آن مشاهده نشود.

تغذیه سالم در افراد مبتلا به آسم می‌تواند باعث کاهش علائم بیماری شود. خودداری از خوردن خوراکی های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس و عدم پرخوری می‌تواند نقش موثری در تسکین علائم بیماری داشته باشد.

همچنین مصرف برخی از خوراکی ها مانند عسل، سیر، زنجبیل، لیمو و سایر میوه های حاوی ویتامین C می‌تواند باعث تسکین علائم آسم شود.

با این حال کنترل مطمئن این بیماری با استفاده از داروها و قرص های تجویز شده توسط پزشک متخصص انجام می‌گیرد. دوز مصرف این داروها باید تحت نظر پزشک تعیین شود و از بین رفتن علائم آسم دلیلی بر درمان آن و قطع مصرف داروها نیست.

روش های پیشگیری از ابتلا به آسم

ابتلا به آسم ممکن است برای هر یک از ما اتفاق بیفتد. بنابراین بهتر است برای مبتلا نشدن به این بیماری، اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهیم.

تغییر رژیم غذایی و خوردن غذاهای سالم، ورزش کردن در هوای پاک و پیشگیری از سرماخوردگی در زمستان ها می‌تواند تا حدی از ابتلا به آسم جلوگیری کند.

همچنین یکی از مهمترین عوامل ابتلا به آسم، آلودگی هوا و گرد و غبار موجود در خانه ها است. افرادی نیز که از حیوانات خانگی در خانه شان نگهداری می‌کنند مستعد ابتلا به آسم هستند. بنابراین علاوه بر رعایت نظافت خانه، باید از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده اجتناب کرد.

خرید دستگاه تصفیه هوا هانیول آمریکا

مقابله با آلودگی محیط و هوای خانه

گرد و غبار باعث آسم می شود

براساس تحقیقات سارمان حفاظت زیست محیطی آمریکا، آلودگی هوای خانه تا 5 برابر بیشتر از هوای بیرون است. این آلاینده ها علاوه بر آسم، ممکن است باعث بروز بیماری هایی چون سرفه مزمن، تنگی نفس، سرطان ریه و … شوند.

برای پاک نگه داشتن هوای خانه روش های مختلفی پیشنهاد می‌شود. از بسته نگه داشتن در و پنجره ها تا نظافت مرتب خانه. با این حال این آلاینده ها به دلیل پخت و پز، مواد حاوی فرمالدهید و ترکیبات آلی فرّار مانند عطرها و همچنین ریزش مو و شوره حیوانات خانگی در هوای خانه پخش می‌شوند.

دستگاه تصفیه هوا کامل ترین و راحت ترین راه حل برای از بین بردن آلودگی هوا و تصفیه هوای خانه است. این دستگاه ها قادرند تا 99.97% آلاینده های موجود در هوا را فیلتر کنند.

خرید دستگاه تصفیه هوا با گارانتی معتبر

دستگاه تصفیه هوای اِیرتاچ با بهره گیری از سه فیلتر قدرتمند، بدون تولید هیچ گونه گاز مضر ازون قادر است تا در مدت زمان کوتاهی هوای اتاق و خانه ی شما را بطور کامل پاک کند. همچنین فیلتر HiSiv به کار رفته در این دستگاه ها از تکنولوژی فیلتراسیون پیشرفته در فضاپیماهای ناسا بهره می‌گیرد و می‌تواند بوها و ترکیبات آلی فرّار موجود در هوا را نیز از بین ببرد.

شرکت هانیول که دفتر مرکزی آن در کشور آمریکا قرار دارد، سازنده دستگاه های تصفیه هوای اِیرتاچ است. شرکت مرکز کنترل ایران، نماینده رسمی هانیول با 40 سال سابقه نیز این محصولات را در ایران عرضه و گارانتی کرده است.

برای خرید دستگاه تصفیه هوای اِیرتاچ علاوه بر وب سایت ما، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا نیز اقدام بفرمایید. تمام محصولات از گارانتی 18 ماهه مرکز کنترل ایران برخوردارند. برای بهره گیری از مشاوره کارشناسان ما می‌توانید با مرکز تماس شرکت یا پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید.

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.