روش های مقابله با کرونا در زمان آلودگی هوا

حدود دو سالی است که ویروس کرونا زندگی مردم دنیا را مختل کرده است و فعالیت های روزمره با تغییرات و دشواری هایی همراه شده است. بسیاری از افراد به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعدادی هم جان خود را از دست داده اند.

در کنار این ویروس مرگبار، آلودگی هوا نیز بر شدت بیماری افزوده است و آلاینده های موجود در هوا و ریزگردها باعث تضعیف سیستم تنفسی شهروندان شده اند. برای محافظت از خود و خانواده در مقابل بیماری کووید 19 و آلودگی هوا، روش ها و راهکارهایی را می توان در نظر گرفت تا احتمال آسیب و خطر را به حداقل رساند و در صورت ابتلا به بیماری نیز بتوان در کوتاهترین زمان ممکن بهبود یافت.

در این مقاله به بررسی روش های خانگی درمان کرونا در خانه هنگام آلودگی هوا می پردازیم.

سرفه ی کرونا

روش های پیشگیری از ابتلا به کرونا

ویروس کرونا از طریق هوا انتشار می یابد. بنابراین استفاده از ماسک در فضاهای سربسته و حتی در فضای آزاد تا حد بسیار زیادی از ابتلا به بیماری کووید 19 جلوگیری می کند.

همچنین دوری از فرد مبتلا به کرونا برای عدم ابتلا به بیماری ضروری است. تنفس بیمار و سرفه و عطسه های باعث پخش شدن حجم زیادی از ویروس کرونا در محیط اطراف می شود و این امر، احتمال ابتلا به بیماری را به شدت بالا می برد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه مناسب و دوری از استرس و ورزش کردن نیز می تواند یکی از روش های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باشد.

مهمترین راه حل نیز واکسیناسون است. برای جلوگیری از ابتلا یا خفیف بودن علائم بیماری، حتما مراحل مختلف واکسیناسیون را انجام دهید.

واکسن کرونا

علائم ابتلا به کرونا

 

بیماری ناشی از ویروس کرونا، علائمی مشابه آنفولانزا دارد. از جمله رایج ترین این علائم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرفه خشک مزمن و شدید
  • تب
  • گلو درد و سوزش سینه
  • احساس ضعف و خستگی
  • از دست دادن حس بویایی و چشایی
  • حالت تهوع
  • آبریزش بینی
  • تنگی نفس

روش های درمان خانگی کرونا

هرچند روش های خانگی زیادی برای درمان کرونا پیشنهاد شده است اما تاکنون هیچ درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است و حتی در صورت درمان خانگی و دارویی در مراکز درمانی نیز امکان فوت بیمار وجود دارد.

غیر از مصرف داروهایی که پزشک تجویز کرده است، برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع ضعف جسمی، خوراکی هایی را می توان حین بیماری مصرف کرد.

درمان خانگی کرونا

دمنوش ها و نوشیدنی ها برای درمان کرونا

از جمله بهترین روش ها برای تسکین دردهای ناشی از بیماری کرونا، مصرف دمنوش های گیاهی است. از جمله دمنوش های مفید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارچین
  • زنجبیل
  • رازیانه
  • پونه
  • آویشن
  • میخک
  • رزماری
  • بابونه

سیاه دانه

سایه دانه خواص بسیاری دارد و از مهمترین آن می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد که کمک می کند تا دوره ی بیماری زودتر به پایان برسد.

عسل

عسل برای درمان انواع بیماری ها و ناراحتی ها از جمله درمان سرفه خشک و درمان آلرژی مورد استفاده قرار می گیرد. عسل را می توان با سایر خوراکی ها مانند سیاه دانه و لیمو و آب جوش ترکیب کرد و سپس مصرف نمود.

نوشیدن آب و مایعات

بدن برای مقابله با بیماری لازم است تا هیدراته باشد. از طرف دیگر رطوبت موجود در گلو و حلق به از بین بردن ویروس ها و تسکین درد کمک می کند. بنابراین نوشیدن آب به میزان کافی، تاثیر مهمی در درمان بیماری و تسکین دردهای آن دارد.

استراحت کافی

برای حفظ انرژی بدن به منظور مقابله با ویروس ها، تا جایی که می توانید استراحت کنید به میزان کافی بخوابید و با کمک داروها و تغذیه ی مناسب سعی کنید تا دوباره سلامتی خود را بازیابید.

مقابله با آلودگی هوای خانه

آلودگی هوای خانه و وجود گرد و خاک در هوا می تواند باعث طولانی شد مدت درمان شود. حتی خود این الاینده ها و ذرات معلق ممکن است عامل بیماری های ریه و دستگاه تنفسی باشند.

آلاینده های خطرناک صنعتی ناشی از احتراق سوخت در فصول سرد مهمان شهرهای بزرگ است. همچنین طوفان های گردو غبار در فصول گرم باعث ورود حجم عظیمی از ذرات معلق و گرد و خاک به شهرها می شود. در کنار این آلاینده های بیرونی، در محیط خانه نیز بسیاری از عوامل مانند ترکیبات آلی فرّار، بوهای نامطبوع، دود ناشی از پخت و پز، گرد و غبار فرش ها، مو و شوره حیوانات خانگی و … اشاره کرد.

برای مقابله با آلودگی هوای خانه به منظور بهبودی سریع تر از بیماری ویروس کرونا می توان از یک دستگاه تصفیه هوا خانگی استفاده کرد.

دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با آلودگی هوای خانه

یک دستگاه تصفیه هوای خوب قادر است تا 99.99% آلاینده های موجود در هوای خانه را از بین ببرد. برخی از این دستگاه ها حتی توانایی از بین بردن ویروس ها و باکتری ها را نیز دارند. استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای افرادی که سیستم تنفسی حساسی دارند و یا دچار بیماری های تنفسی مانند آسم هستند توصیه می شود.

دستگاه تصفیه هوای هانیول

دستگاه تصفیه هوای هانیول مدل Airtouch A5 New

دستگاه های تصفیه هوای هانیول مدل ایرتاچ از فناوری فیلتراسیون پیشرفته استفاده می کنند. فناوری HiSiv به کار رفته در فیلتر کربن اکتیو این دستگاه ها از همان فناوری مورد استفاده در شاتل های فضایی ناسا بهره می برد.

دستگاه های تصفیه هوای هانیول مدل ایرتاچ از سه فیلتر شامل فیلتر اولیه، فیلتر هپا و فیلتر کربن اکتیو برای تصفیه هوای محیط استفاده می کنند. دستگاه مدل Airtouch X از یک فیلتر لامپ UV برای از بین بردن ویروس ها و باکتری ها نیز بهره می گیرد.

این دستگاه ها دارای گارانتی 18 ماهه شرکت مرکز کنترل ایران – مکا هستند. این شرکت با بیش از 40 سال سابقه به عنوان نماینده رسمی هانیول در ایران فعالیت می کند.

برای دریافت مشاوره و یا خرید دستگاه های تصفیه هوای هانیول می توانید با مرکز تماس شرکت مرکز کنترل ایران به شماره 02157859 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.