چه دستگاه تصفیه هوایی بخریم؟ – راهنمای انتخاب تصفیه کننده هوا

دستگاه تصفیه هوا بخریم یا نخریم؟ پرسش بسیاری از شهروندانی که در شهرهای آلوده زندگی می کنند این است که آیا یک دستگاه تصفیه هوای خانگی می تواند از آن ها در برابر آلودگی هوا محافظت کند؟ پیش از پاسخ، اجازه دهید کمی از مضرات و خطرات آلودگی هوا، مخصوصا نوع خانگی اش بگوییم.

آسیب های ناشی از آلودگی هوای خانگی

آلودگی هوا در اکثر شهرهای بزرگ کشورمان باعث بروز آسیب های جدی به سلامت مردم شده است. همچنین گرد و غبار و ریزگردهایی که در هوای استان های غربی از جمله خوزستان وجود دارند عامل بسیاری از بیماری های خطرناک ریوی و تنفسی هستند. برخی از این بیماری ها مانند سرطان ریه ممکن است باعث مرگ افراد نیز شوند.

 

بسیاری از مردم گمان می کنند با بستن درها و پنجره ها و پوشاندن درز آن ها می توانند از ورود هوای آلوده به خانه جلوگیری کنند. اما این کار باعث گرفتگی و بسته شدن هوای داخل خانه می شود. ضمن اینکه عوامل دیگری مانند موارد زیر نیز باعث آلودگی هوا در خانه می شوند:

دود ناشی از پخت و پز

مایت ها، قارچ ها و کپک ها

ترکیبات آلی فرّار (VOC ها)

مو و شوره حیوانات خانگی

عطرها و بوها

رنگ ها، اسپری ها، جلادهنده ها و …

همچنین طبق تحقیقات سازمان حفاظت زیست محیطی ایالات متحده آمریکا، آلودگی هوای خانه تا 5 برابر بیش از آلودگی هوای بیرون است. بنابراین در خانه ماندن برای فرار از آسیب های آلودگی هوا، راه حل مناسبی به نظر نمی رسد.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با آلودگی هوای خانه

با پیشرفت فناوری، دستگاه تصفیه هوا با فیلترهای قدرتمند برای از بین بردن آلودگی هوای خانه تولید و عرضه شد. این دستگاه ها قادرند تا 99.97% آلاینده های موجود در هوا را از بین ببرند.

دستگاه های تصفیه هوا در انواع و مدل های مختلف عرضه شده اند و شرکت های معروف تکنولوژی و تاسیساتی دنیا، دستگاه هایی با کاربردهای گوناگون تولید کرده اند. همین تنوع مدل و کاربرد باعث شده است تا متقاضیان خرید دستگاه های تصفیه کننده هوا، دچار چالشی برای انتخاب مناسب ترین دستگاه شوند.

در ادامه مطلب، نکاتی برای انتخاب یک دستگاه تصفیه هوای مناسب ارائه می شود.

خرید دستگاه تصفیه هوا هانیول آمریکا

چه تصفیه کننده هوایی بخریم

دستگاه های تصفیه کننده ی هوای موجود به دو نوع کلی تقسیم می شوند: اکتیو (فعال) و پسیو (غیرفعال).

دستگاه تصفیه هوای اکتیو از یونیزه کردن هوا برای ار بین بردن آلاینده ها استفاده می کند. به این صورت که با تولید و انتشار یون منفی در هوا، آلاینده ها یونیزه شده و در کف اتاق رسوب می کنند. این دستگاه ها عامل تولید گاز خطرناک ازون هستند. ازون به شدت برای سلامتی انسان خطرناک است. در نتیجه استفاده از این دستگاه ها در محیط خانه پیشنهاد نمی شود.

تصفیه هوا با یونیزاسیون

دستگاه تصفیه هوای پسیو با استفاده از فیلترهایی که درون دستگاه قرار دارد هوا را تصفیه می کند. نحوه کار به این صورت است که هوا از یک سمت دستگاه توسط فن مکش می شود، هوا از فیلترها عبور می کند و از سمت دیگر دستگاه، هوای پاک خارج می شود. این نوع دستگاه های تصفیه هوا هیچ گونه عوارضی ندارند.

ویژگی های دستگاه تصفیه هوا

صدای دستگاه تصفیه هوا هنگام فعالیت نباید آزاردهنده باشد.

هر دستگاه توانایی تصفیه حجم مشخصی از هوا را دارد. بنابراین برای اتاق هایی با مساحت های مختلف باید دستگاه متناسب با آن متراژ را تهیه کرد.

اگر نیاز به یک تصفیه کننده خانگی دارید باید به وزن دستگاه نیز توجه کنید. ممکن است نیاز باشد تا دستگاه مکررا جابجا شود. بنابراین هرچه وزن دستگاه سبک تر باشد کار با آن راحت تر است.

با افزایش هزینه های مرتبط با انرژی و برق، بهتر است دستگاه تصفیه هوایی بخرید که مصرف برق پایینی داشته باشد.

تعویض آسان فیلترها توسط کاربر نیز یکی دیگر از ویژگی های مهم دستگاه تصفیه هوا است.

فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

دستگاه های تصفیه هوا از فیلترهای یکسانی استفاده می کنند. دستگاه تصفیه هوای هانیول مدل ایرتاچ دارای سه فیلتر است.

فیلتر اولیه یا پیش فیلتر، آلاینده هایی با ابعاد درشت تر را تصفیه می کند. گرد و غبار، مو و شوره حیوانات خانگی، ذرات معلق جامد و … از آن جمله اند که در فیلتر اولیه گیر می کنند.

فیلتر هپا ذرات ریزتر و آلاینده های موجود در هوا با ابعاد بیش از 3/0 میکرون را فیلتر می کند.

فیلتر کربن اکتیو اختصاصی هانیول با نام HiSiv نیز ترکیبات آلی فرّار و بوها را از هوای خانه حذف می کند. این فیلتر از فناوری مورد استفاده در فیلتراسیون شاتل های فضایی ناسا بهره می برد.

فیلتر کربن دستگاه تصفیه هوا

فیلترهای هپا و کربن اکتیو بعد از استفاده در یک فصل آلوده، معادل 3000 ساعت باید تعویض شوند. اما فیلتر اولیه نیازی به تعویض ندارد و می توان به راحتی آن را شست.

خرید دستگاه تصفیه هوای هانیول مدل ایرتاچ

شرکت هانیول یکی از شرکت های بزرگ دنیا است که مرکز آن در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. دستگاه تصفیه هوای هانیول مدل ایرتاچ در سه نوع توسط شرکت مرکز کنترل ایران، نماینده هانیول در ایران عرضه شده است.

بهترین دستگاه تصفیه هوا

مدل Air Touch A5 برای اتاق هایی تا مساحت 28 متر، مدل Air Touch برای مساحت 42 متر و مدل Air Touch P برای خانه هایی تا مساحت 63 متر ارائه شده اند.

برای استفاده در مساحت های بیشتر می توان از چند دستگاه تصفیه هوا استفاده کرد یا یک دستگاه را در خانه جابجا نمود.

برای مشاوره یا خرید هر یک از دستگاه ها می توانید با مرکز تماس شرکت – 02157859 تماس بگیرید. همچنین فروش اینترنتی محصولات از طریق فروشگاه دیجی کالا نیز امکانپذیر است.

لازم به ذکر است که هر سه دستگاه دارای 18 ماه گارانتی مرکز کنترل ایران هستند.

One thought on “چه دستگاه تصفیه هوایی بخریم؟ – راهنمای انتخاب تصفیه کننده هوا

  1. ممنون از شما برای قرار دادن اطلاعات بسیار مفید در سایت هانی ول ( مکا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.