تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر سلامت کودکان و نوزادان

امروزه آلودگی هوا به یکی از مشکلات اساسی شهروندان و دولتمردان کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است. هر ساله تعدادی زیادی از مردم جهان به دلیل تنفس آلاینده های موجود در هوا جان خود را از دست می دهند. هرچند مسئولین کشورهای مختلف، راهکارهای متنوعی را برای کاهش این آسیب به کار گرفته اند، با این حال خود شهروندان هم باید برای حفظ سلامتی خود، نکاتی را رعایت کنند.

از جمله افرادی که بیشتر در معرض خطر آلودگی هوا قرار دارند می توان به سالمندان، بیماران تنفسی، زنان باردار، نوزادان و کودکان اشاره کرد.

تاثیر آلودگی هوا بر کودکان

تاثیر آلودگی هوا بر کودکان

آلودگی هوا می ‌تواند تاثیرات جدی بر سلامت کودکان داشته باشد. کودکان به دلیل سیستم ایمنی ضعیف ‌تر و رشد فیزیولوژیکی نسبت به بزرگ‌ ترها، به خصوص زیر سن 5 سالگی، به عوامل آلودگی هوا حساس ‌تر هستند. در ادامه، به بعضی از تاثیرات آلودگی هوا بر کودکان اشاره شده است:

مشکلات تنفسی

آلودگی هوا به افزایش مشکلات تنفسی در کودکان منجر می شود. این موارد شامل آسم، برونشیت و عفونت ‌های تنفسی مزمن می ‌شود.

کاهش عملکرد ریه

ذرات معلق در هوا و آلودگی‌ های موجود در آن می ‌تواند به ریه ‌ها وارد شده و باعث کاهش عملکرد آن‌ها شوند. این موضوع ممکن است به مشکلات تنفسی مزمن در آینده منجر شود.

اختلال در رشد

آلودگی هوا می ‌تواند به رشد فیزیکی و ذهنی کودکان آسیب بزند. تحقیقات نشان داده است که مواجهه با آلودگی هوا ممکن است باعث کاهش امتیاز هوشی و مشکلات در یادگیری و توجه در کودکان شود.

افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ ها

آلودگی هوا سیستم ایمنی کودکان را ضعیف می کند و آن‌ها را بیش از قبل در معرض خطر ابتلا به عفونت ‌ها و بیماری ‌های مختلف، از جمله عفونت ‌های تنفسی و بیماری‌ های قلبی و عروقی قرار می دهد.

تاثیر بر رشد جسمی

برخی مطالعات نشان داده‌ اند که آلودگی هوا ممکن است به کاهش وزن نوزادان حین تولد منجر شود و بر رشد جسمی آن‌ها تاثیر بگذارد.

تاثیر روانی

مواجهه با آلودگی هوا ممکن است بر روان کودکان تاثیر بگذارد و موجب استرس و اضطراب آنها شود.

روش های محافظت از کودکان در مقابل آلودگی هوا

دستگاه تصفیه هوا برای کودکان

به طور کلی، آگاهی از خطرات آلودگی هوا و انجام اقدامات مناسب می‌ تواند به حفاظت از کودکان در برابر این مخاطره کمک کرده و سلامت آن‌ها را حفظ کند. شهروندان می ‌توانند اقدامات متعددی انجام دهند تا کودکان و نوزادان خود را در برابر آلودگی هوا محافظت کنند. در ادامه، تعدادی از این اقدامات آورده شده است.

استفاده از ماسک تنفسی

اگر آلودگی هوا در شهر شما بالا است و کودکان شما باید به بیرون از خانه بروند، می ‌توانید از ماسک‌ های تنفسی با کیفیت استفاده کنید. این ماسک ‌ها می‌توانند جلوی ورود ذرات آلاینده به ریه ‌های کودکان را بگیرند.

تهویه مناسب در داخل منزل

در مناطقی که آلودگی هوا بالاست، اطمینان حاصل کنید که منزل شما دارای تهویه مطبوع مناسب است. استفاده از تصفیه‌کننده هوا و مراقبت از کیفیت هوا در داخل منزل می ‌تواند به بهبود کیفیت هوای داخلی کمک کند.

تغذیه مناسب

غذاهایی که غنی از آنتی ‌اکسیدان‌ ها و مواد مغذی هستند می‌ توانند به سلامت ریه‌ ها و سیستم ایمنی کودکان کمک کنند. میوه‌ ها و سبزیجاتی مانند مرکبات، توت فرنگی، برگ های سبز و سیب زمینی سفید می ‌توانند مفید باشند.

کاهش ورود آلودگی هوا به خانه

برای محافظت از کودکان، کاهش مواجهه آن‌ها با منابع آلودگی مهم است. با ایزوله کردن محیط خانه و بستن درها و پنجره و سایر منافذ از ورود ذرات آلاینده به داخل خانه جلوگیری کنید.

بازی کردن در مکان هایی با هوای پاک

بهتر است برای کودکان زمانی را برای بازی کردن در محیط بیرون انتخاب کنید که کیفیت هوا بهتر است. یا در صورت امکان برای تفریح و بازی به مناطقی دور از آلودگی بروید.

آگاهی از شاخص‌های آلودگی هوا

شهروندان باید به شاخص ‌های کیفیت هوا در منطقه خود توجه داشته باشند و در زمان ‌هایی که کیفیت هوا در شرایط ناسالم و خطرناک قرار دارد، اقدامات مناسبی را انجام دهند. این موارد می تواند شامل تغییر برنامه ‌در فعالیت ‌های خارج از خانه کودکان شود.

دریافت مشاوره پزشکی

در صورتی که کودکان دارای مشکلات تنفسی مزمن یا حساسیت ‌هایی نسبت به آلودگی هوا هستند با پزشک متخصص مشورت کنید تا برنامه ‌های درمانی مناسب ترتیب داده شود.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا در خانه

یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن آلاینده های موجود در هوای خانه، استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای خانگی است. این دستگاه ها قادرند تا اغلب ذرات معلق موجود در هوا را فیلتر کنند و هوایی پاک برای محیط خانه فراهم آورند. این دستگاه ها در مدل ها و انواع مختلفی موجود و قابل تهیه هستند و بسته به کاربرد و میزان بودجه می توان مدل دلخواه دستگاه تصفیه هوا را خریداری نمود. یکی از پرفروش ترین دستگاه های تصفیه هوا در ایران، دستگاه تصفیه هوای هانیول است.

دستگاه تصفیه هوای هانیول

دستگاه تصفیه هوای هانیول مدل Airtouch A5 New

شرکت مرکز کنترل ایران با نزدیک به 50 سال سابقه به عنوان نماینده رسمی هانیول در ایران فعالیت می کند. این شرکت، دستگاه های تصفیه هوای هانیول را به همراه انواع فیلترهای آن در ایران عرضه و پشتیبانی می کند.

تصفیه کننده های هانیول می توانند تا 99.99% الاینده های موجود در هوا را از بین ببرند و محیطی سالم و هوایی پاک را برای اعضای خانه مخصوصا کودکان و نوزادان فراهم کنند. این دستگاه ها با برخورداری از فیلترهای قدرتمند شامل فیلتر هپا و یک فیلتر کربن اکتیو انحصاری هانیول با تکنولوژی HiSiv در کمترین زمان آلودگی هوای خانه را فیلتر می کنند.

تمامی محصولات هانیول دارای گارانتی 18 ماهه مکا (مرکز کنترل ایران) هستند و فیلترهای آنها توسط شرکت برای خریداران تامین و عرضه می شود. برای خرید دستگاه های مختلف تصفیه هوای هانیول با قیمت های متنوع می توانید با مرکز تماس شرکت مرکز کنترل ایران به شماره 02157859 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.