آیا دستگاه تصفیه هوا این روزها واقعاً به حفظ سلامت کمک می‌کند؟

براساس گزارش سازمان بهشت زهرا، بیشترین علت مرگ شهروندان تهرانی در مهر امسال، نارسایی‌های تنفسی بوده است. همچنین وزات بهداشت آمارای ارائه کرده است که طبق آن آلودگی هوا به صورت سالانه باعث مرگ 4 هزار و 810 نفر در تهران و 33 هزار و 500 نفر در کل کشور می‌شود.

از طرف دیگر در طول سال‌های گذشته، هوای تهران هر روز وضعیت بدتری پیدا کرده است. بررسی شاخص کیفیت آلودگی هوا در 304 روز ابتدایی سال 1396 نشان می‌دهد که امسال تنها 12 روز هوای تهران پاک بوده است. همچنین این موضوع ثابت شده است که آلودگی هوا تاثیر منفی و مستقیمی بر سلامت انسان مخصوصا بر روی سلامت دستگاه تنفسی دارد و می‌تواند باعث انواع بیماری‌های تنفسی از جمله آسم، سرفه مزمن و حتی سرطان ریه شود.

مسئولان و کارشناسان همواره تلاش کرده‌اند تا با ارائه راهکارهای مختلف، معضل آلودگی هوا را حل کنند اما عوامل آلودگی به قدری گسترده و غیرقابل اجتناب هستند که با برنامه‌های کوتاه مدت و مقطعی نمی‌توان با آن مقابله کرد. بنابراین در حال حاضر برای حفظ سلامتی و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا باید از تمام روش‌های موجود بهره گرفت.

یکی از راه حل‌های مناسب برای حفاظت از خود در برابر آلودگی هوا، استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا است. بنا بر مطالعات مختلف صورت گرفته از جمله تحقیقات سازمان حفاظت زیست محیطی آمریکا، هوای خانه نسبت به هوای بیرون تا چند برابر آلوده‌تر است. با استفاده از دستگاه تصفیه هوا می‌توان آلاینده‌های مختلف موجود در هوای خانه را از بین برد. این آلاینده‌ها شامل ذرات معلقی همچون مونوکسید کربن، میکروب‌ها و باکتری‌های مضر، گردوغبار، مو و شوره حیوانات خانگی، ذرات و دود ناشی از پخت و پز، فرمالدهید، بوهای نامطبوع و … هستند. دستگاه تصفیه هوا می‌تواند با حذف این آلاینده‌ها، هوایی پاک و مطبوع را برای ساکنان خانه به ارمغان بیاورد. افرادی که دچار بیماری‌ها و مشکلات تنفسی هستند، نوزادان و کودکان، زنان باردار و افراد مسن از جمله کسانی هستند که نسبت به آلودگی هوا حساس‌ترند و استفاده از دستگاه تصفیه هوا می‌تواند کمک بزرگی برای حفظ سلامتی آن‌ها و بهبود کیفیت زندگی‌شان باشد.

یکی از نام‌های شناخته شده در زمینه محصولات تصفیه هوا، شرکت هانیول (Honeywell) است. هانیول با 125 سال سابقه یکی از برندهای معتبر صنایع تاسیساتی و تهویه مطبوع در اروپا و امریکای شمالی است. این شرکت به تازگی دستگاه تصفیه هوای مدرنی را با نام تجاری اِیرتاچ (Air Touch) تولید و به بازار عرضه کرده است. فناوری پیشرفته به کار رفته در فیلتراسیون این دستگاه که در شاتل‌های فضایی ناسا نیز به کار گرفته می‌شود، می‌تواند تا 99.97% آلاینده‌های موجود در هوای خانه را بدون آن که گاز خطرناک اُزون تولید شود، تصفیه کند.

شرکت مرکز کنترل ایران، نماینده رسمی هانیول در کشورمان با بیش از 40 سال سابقه، مدل‌های دستگاه تصفیه هوای هانیول را متناسب با شرایط آب و هوایی ایران انتخاب و عرضه کرده است. هر 3 مدل دستگاه تصفیه هوای Air Touch در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا قرار داده شده تا ایرانیان به راحتی بتوانند مدل مورد نظر خود را با توجه به نیازشان تهیه کنند. این سه مدل عبارتند از:

  • Air Touch A5 برای اتاق‌های خانه تا مساحت 28 مترمربع از جمله اتاق خواب، اتاق کودک، اتاق نشیمن و دفاتر کار کوچک عرضه شده است.

دستگاه تصفیه هوا air touch a5

  • Air Touch برای دفاتر و اتاق‌هایی با ابعاد متوسط مناسب است. این دستگاه قادر است هوای یک اتاق با مساحت 42 مترمربع را بطور کامل تصفیه کند.

دستگاه تصفیه هوای ایرتاچ

  • Air Touch P برای اتاق‌های بزرگ خانه و دفاتر یا برای کل فضای خانه‌های کوچک، کلاس‌های درس و مهدکودک‌هایی تا مساحت 63 مترمربع مناسب است.

دستگاه تصفیه هوا air touch p

برای خرید هر یک از محصولات می‌توانید به صفحه آن محصول در دیجی کالا مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه‌ تصفیه هوا و ثبت گارانتی دستگاه خریداری شده، وب سایت www.Airtouch.ir توسط مرکز کنترل ایران طراحی و پیاده‌سازی شده است. صفحه وبلاگ سایت نیز مطالب مفید و کاربردی در مورد تصفیه هوا و مقابله با آلودگی ارائه می‌کند.

دستگاه‌های تصفیه هوای هانیول مدل Air Touch از گارانتی 18 ماهه مرکز کنترل ایران برخوردار است و کارشناسان این مرکز از طریق سایت و تلفن آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره‌ی انتخاب محصول و پشتیبانی از آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.