گفتگو با برنده مسابقه استعداد نویسندگی سایت چطور با موضوع آلودگی هوا

لوگوی چطور

پنجمین دوره‌ی مسابقه استعداد نویسندگی وبسایت چطور در ماه آذر با حمایت مرکز کنترل ایران، نماینده هانیول در ایران در دو بخش موضوعی برگزار شد و برگزیدگان این مسابقه مشخص شدند. در این دور از مسابقه، تعداد ۲۰۰ اثر برای وبسایت چطور ارسال شد و داوران در مجموع ۱۵ اثر را برای رای‌گیری نهایی انتخاب کردند. در پایان آقای رحمتی  و آقای سعد به عنوان برندگان نهایی مسابقه برگزیده شدند.

 

جوایز این دوره ۲ دستگاه تصفیه هوای هانیول مدل Air Touch A5 در نظر گرفته شده بود که در مراسمی صمیمی در دفتر مجموعه چطور به برندگان اهدا شد.

برنده مسابقه نویسندگی چطور

در گفتگویی که با برنده مسابقه داشتیم ایشان از مصائب نوشتن یک داستان متناسب با تم و موضوع مسابقه صحبت کردند:

دوستان نویسنده زیادی دارم اما همه از نوشتن این داستان شکایت داشتند و می‌گفتند نوشتن این نوع داستان خیلی سخت است. حتی چند نفر هم گفتند چرا باید شرکت کنیم؛ دستگاه تصفیه هوا به چه درد ما می‌خورد؟

آقای رحمتی برنده مسابقه داستان‌نویسی بیان کرد: به شخصه نوشتن برای من بسیار جذاب است. وقتی موضوع مسابقه شما را در وبسایت چطور دیدم دقیقا این مسئله در ذهنم بود که این مسابقه می‌تواند ترکیبی از تبلیغ دستگاه‌های تصفیه هوا (من شما را نمی‌شناختم) که خودم نسبتا به آن اعتقاد داشتم و همچنین داستانی باشد که هر فردی می‌تواند شروع به نوشتن آن کند. در آخر هم شد داستان فردی که با وجود این که اعتقاد به تصفیه هوا دارد، اما خودش رعایت نمی‌کند. این مطلب بیشتر روند داستانی داشت تا تولید محتوا. چون من خودم کار تولید محتوا هم انجام داده‌ام ولی این بیشتر یک روایت بود تا تولید محتوا.

در ادامه مصاحبه چند پرسش و پاسخ بین ما و برنده مسابقه داستان‌نویسی رد و بدل شد که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم:

سوال: تا به‌حال کسی از اطرافیان شما مشکلاتی مثل آسم و یا مشکل ریوی ناشی از آلودگی هوا داشته است؟

*بله. شروع بیماری آسم مادر خانمم از همین آلودگی هوا بود. اولین بار هم دستگاه تصفیه هوا را در خانه مادر خانمم دیدم و بعد هم آنقدر داستان‌های آلودگی هوا و مشکلاتش گسترده شده که تصمیم داشتم این دستگاه تصفیه هوا را خریداری کنم. اما شناختی از برندها و انواع دستگاه‌ها نداشتم. تا اینکه مسابقه شما را در سایت چطور دیدم که جایزه‌اش دستگاه تصفیه هوای هانیول بود. بعد از دیدن این موضوع سرچ کردم و دیدم که این دستگاه از سازمان‌های مختلفی تاییدیه دارد.

پس شما قبلا تجربه استفاده از این دستگاه را در منزل مادر خانم‌تان داشته‌اید. حالا پیشنهاد می‌دهیم مدتی از این دستگاه استفاده کنید و بعد اگر مایل بودید یک مطلب راجع به دستگاه برای ما بنویسید تا ببینیم نظرتان در موردش چه بوده و اثرش برای شما چطور بوده است. ما همیشه به مشتری تاکید می‌کنیم بعد از خرید دستگاه و خارج کردن آن از جعبه حتما فیلترها را دربیاورند و پلاستیک فیلترها را جدا کنند و بعد دوباره فیلترها را جا بزنند که البته کار سختی نیست و به راحتی قابل انجام دادن است. بعد از یک هفته تا ۱۰ روز کاملا متوجه می‌شوید چه بلایی سر فیلترها آمده و میزان آلودگی محیط اطراف شما تا چه انداره بوده است.

مسئله جالب این است که محصول ما یعنی هانیول پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوای دیجی کالا در کمپین یلدای شگفت‌انگیز امسال شد. اتفاقی که در کمپین اخیر ما افتاد این بود که بسیاری از برندهای بزرگ را پشت سر گذاشتیم و دلیل این امر این بود که هانیول به صورت تخصصی وارد عرصه تولید دستگاه‌های تصفیه هوا شده است و محصول نهایی واقعا نیازهای مشتری را رفع می‌کند. واقعیت امر این است که مردم شاید بتوانند آب راکنترل کیفیت کنند مثلا بفهمند که بو می‌دهد یا رنگش عوض شده یا غذای بی‌کیفیت را نخورند. اما در مورد هوا نمی‌توان فهمیدکیفیت هوا چگونه است. خوب هست یا نیست. کیفیت دارد یا نه. این که چطور می‌توانیم هوای خوب و تمیز را تنفس کنیم، مسئله‌ای است که هیچکدام از ما متوجه نمی‌شویم. خوبی این دستگاه و گجت‌هایی که اخیرا به بازار عرضه کرده‌ایم این است که با سیستم‌ عامل‌هایی مثل سیستم عامل اندروید سازگاری و همخوانی دارند و میزان آلودگی هوا را نشان می‌دهند. البته پشت خود دستگاه تصفیه هوا نیز سنسوری وجود دارد که میزان آلودگی را تشخیص می‌دهد. یعنی ذرات  ۲.۵ PM شمرده می‌شود و دور دستگاه با توجه به میزان ذرات تغییر می‌کند. این تغییر هم با عوض شدن رنگ لامپ دستگاه که قرمز، آبی، زرد و یا نارنجی است، نشان داده می‌شود.

*فیلترهای دستگاه قابل شستشو هستند؟

این مدل Air Touch A5 دو فیلتر دارد که یکی فیلتر اولیه و قابل شستشوست. فیلتر دیگر، فیلتری ترکیبی است که شامل دو فیلتر کربن اکتیو و فیلتر هپا (HEPA) می‌شود. این فیلترها ۳۰۰۰ ساعت عمر مفید دارند که شامل ۱۲۵ روز کارکرد ۲۴ ساعته است. از آنجا که شما ۲۴ ساعته از دستگاه استفاده نمی‌کنید فیلتر دستگاه حدودا ۶ ماهِ آلوده برای شما قابل استفاده خواهد بود.

فیلتر تصفیه هوای هانیول

در ضمن اگر دستگاه را در حالت شب (Night Mode) قرار دهید، صدای آن خیلی کم شده و فقط هر دو ساعت یک بار به صورت خودکار دور دستگاه بالا می‌رود و بعد از تصفیه هوا دوباره کند می‌شود.

در کل کار با این دستگاه آسان و به راحتی قابل استفاده است. این دستگاه تصفیه هوا محصولی مختص بازار آسیا است و بقیه کشورهای امریکایی و اروپایی صرفا درگیر آلرژی هستند و مشکل آلودگی هوا را ندارند.

* این دستگاه برای گرد و غبار هم موثر است؟

بله بر روی گرد و غبار هم خیلی تاثیر دارد. مخصوصا برای کسانی که فرزند خردسال یا فرزند مبتلا به آسم دارند بسیار مفید است.

*دستگاه برای چند متر مربع فضا می‌تواند استفاده ‌شود؟

این مدل Air Touch A5 می‌تواند ۲۸ متر مربع فضا را تحت پوشش قرار می‌دهد و همچنین قابلیت جابجایی نیز دارد.

همچنین محصولات ما دارای خدمات پس از فروش هستند. اگر  پشت دستگاه را باز کنید قسمت بالا و داخل دستگاه شماره سریالی وجود دارد که با وارد شدن به سایت Airtouch.ir می‌توانید گارانتی دستگاه را در بخش مربوط به گارانتی ثبت و فعالسازی کنید.

در پایان این مراسم هم پس از اهدای دستگاه به برندگان، عکسی به یادگار گرفته شد.

ما هم امیدواریم این عزیزان بتوانند با دستگاه تصفیه هوای Air Touch سلامت خود و خانواده عزیزشان را تضمین کنند.

جایزه مسابقه داستان نویسی چطور

مسابقه استعداد نویسندگی چطور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.