پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا در ایران

پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا کدام برند است؟ یک دستگاه تصفیه هوای خوب با قیمت مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ کاربردهای دستگاه تصفیه کننده هوا چیست؟ در این مقاله به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد و در ادامه، پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا در ایران و سایر نقاط جهان را معرفی خواهیم کرد.

خطر آلودگی هوا برای شهروندان

با افزایش آلودگی هوا در فصول سرد سال، بیماری ها و آسیب های ناشی از آن نیز بیشتر می شود. خطرات تنفس آلاینده های هوا بر کسی پوشیده نیست. علاوه بر دستگاه نفسی که در معرض آسیب های جبران ناپذیری قرار دارد، سایر اعضای بدن و حتی روح و روان شهروندان نیز ممکن است دچار بیماری شود. معضل آلودگی هوا به یکی از مهمترین دغدغده های مردم شهرهای بزرگ تبدیل شده است.

آلودگی هوای خانه

آلودگی هوای خانه و آسم

 

برخلاف باور عامه، هوای داخل خانه در روزهای آلوده تا 5 برابر بیش از آلودگی هوای محیط بیرون است. علاوه بر آلاینده هایی که ممکن است از فضای بیرون وارد خانه شوند، محیط خانه نیز مستعد تولید آلودگی است. آلاینده های ناشی از پخت و پز، بوهای نامطبوع و ترکیبات آلی فرّار، پرز، مو و شوره حیوانات و … می توانند آلودگی هوای خانه را افزایش دهند.

از آسیب های ناشی از آلودگی هوا می توان به آسم، تنگی نفس، سرفه شبانه و مزمن، سرفه کودکان ، آلرژی تنفسی، خس خس سینه و حتی در برخی موارد تشدید علائم سرطان ریه اشاره کرد. افراد در معرض خطر مانند کودکان و نوزادان، سالمندان، زنان باردار و بیماران تنفسی نیز باید مراقبت بیشتری از سلامت خود در برابر هوای آلوده داشته باشند.

روش های مقابله با آلودگی هوا در خانه

روش های مختلفی برای مقابله با آلودگی هوا در خانه وجود دارد اما هیچ کدام نمی تواند بطور کامل از آسیب های این پدیده جلوگیری کند. بستن منافذ در و پنجره ها، گردگیری و جارو کشیدن مرتب خانه، استفاده ی کمتر از اسپری ها و خوشبوکننده های شیمیایی، رعایب بهداشت در نگهداری حیوانات خانگی و در نهایت بهترین روش، استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای خانگی است.

این دستگاه ها می توانند تا حد زیادی هوای محیط خانه را از آلاینده ها پاک کنند و به عنوان یک روش کم هزینه و آسان می توان با خرید دستگاه تصفیه هوا، هوای پاک و عاری از آلودگی را برای محیط خانه به ارمغان آورد.

باز کردن پنجره برای تصفیه هوای خانه

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

دستگاه تصفیه هوا با استفاده از یک فن قدرتمند، هوای محیط را به درون دستگاه مکش می کند و پس از عبور از فیلترهای مختلف آن را از سمت دیگر دستگاه خارج می کند. هوایی که از دستگاه تصفیه کننده هوا خارج می شود عاری از هرگونه آلودگی است. این دستگاه ها پس از مدتی که از کار کردنشان بگذرد، می توانند کل هوای خانه را تصفیه کنند. این مدت زمان بستگی به نوع هر دستگاه دارد.

فناوری فیلتراسیون دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا از چندین فیلتر استفاده می کند که نوع فیلترها بستگی به برند، سازنده و نوع ساخت دستگاه دارد. اما بطور معمول از فیلتر هپا ، فیلتر کربن اکتیو و یک فیلتر اولیه در دستگاه ها استفاده می شود. بعضی از این دستگاه ها از فیلتر Uv نیز استفاده می کنند. لامپ Uv به کار رفته در دستگاه مسئولیت از بین بردن ویروس ها، باکتری ها، میکروب ها و سایر میکروارگانیسم های مضر را بر عهده دارد.

باید توجه داشت که برخی از دستگاه های تصفیه هوا از سیستم یون ساز استفاده می کنند. این نوع فیلتراسیون با یونیزه کردن ذرات معلق و آلاینده های موجود در هوا، باعث رسوب و ته نشین شدن آنها می شود و به این شکل آنها را از بین می برد. یکی از عوارض دستگاه تصفیه هوا با فناوری یونیزاسیون آن است که باعث تولید آلاینده ی خطرناک ازون در محیط می شود. ازون برای سلامت انسان بسیار مخرب است. بنابراین توصیه می شود که از خرید دستگاه تصفیه هوا با فناوری یونیزاسیون خودداری شود.

فیلتر تصفیه هوای هانیول

پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا

برندها و شرکت های مختلفی در جهان اقدام به تولید و عرضه ی دستگاه تصفیه هوا در انواع مختلف کرده اند. شرکت های معروف آمریکایی، چینی، کره ای و اروپایی که دستی در تولید لوازم خانگی و صنایع پیشرفته دارند، به تولید این دستگاه ها پرداخته اند.

از پرفروش ترین دستگاه های تصفیه هوا در ایران می توان به دو برند کره ای سامسونگ و ال جی اشاره کرد که در سال های پیش از تحریم حضوری فعال در ایران داشته اند اما در حال حاضر محصولات تصفیه هوای آنها در بازار ایران به فروش نمی رسد و پشتیبانی کافی از دستگاه های قدیمی نیز کمتر شده است.

با این حال برخی از برندها به دلیل پشتیبانی شرکت های داخلی از دستگاه هایشان همچنان در ایران حضور دارند و تمام و کمال از دستگاه های فروخته شده پشتیبانی می کنند. یکی از این دستگاه ها، تصفیه هوای هانیول مدل ایرتاچ است که در انواع مختلف عرضه شده است.

دستگاه تصفیه هوای هانیول

تصفیه هوای هانیول یکی از پرفروش ترین دستگاه های تصفیه هوا در ایران است. هر کدام از انواع این دستگاه ها از فناوری فیلتراسیون پیشرفته ای بهره می برند که در شاتل های فضایی ناسا مورد استفاده قرار گرفته است. سه فیلتر به کار رفته در دستگاه های تصفیه هوای هانیول مدل ایرتاچ شامل یک فیلتر اولیه برای فیلتر ذرات بزرگتر، فیلتر هپا و فیلتر کربن اکتیو اختصاصی هانیول با نام HiSiv می شود. این فیلترها قادرند تا 99.99% آلاینده های موجود در هوا را از بین ببرند.

همچنین دستگاه تصفیه هوای هانیول مدل Airtouch X از یک فیلتر لامپ Uv برای از بین بردن میکروب ها و ویروس هایی مانند کرونا، آنفولانزا H1N1 و قارچ ها و سایر میکروارگانیسم ها بهره می گیرد. دیگر دستگاه ها از همان فناوری فیلتراسیون پسیو یا غیرفعال استفاده می کنند که هیچ گونه ضرر و عارضه ای برای اعضای خانه ندارد.

دستگاه تصفیه هوای ایرتاچ

خرید دستگاه تصفیه هوای هانیول

شرکت مرکز کنترل ایران، نماینده رسمی هانیول آمریکا در ایران با بیش از 40 سال سابقه، محصولات تصفیه هوای این شرکت را در ایران عرضه و گارانتی کرده است. همه ی دستگاه های تصفیه هوای ارائه شده دارای 18 ماه گارانتی مکا (مرکز کنترل ایران) هستند.

همچنین فیلترهای مختلف این تصفیه کننده های هوا توسط شرکت مرکز کنترل ایران عرضه شده است و امکان خرید آنها در هر زمان وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره یا خرید دستگاه های تصفیه هوای هانیول و فیلترهای آنها می توانید با مرکز تماس شرکت مرکز کنترل ایران به شماره 02157859 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.